Kaarten reserveren | Theaterhotel Almelo

Hoe kan ik kaarten reserveren?
U kunt online, telefonisch of aan de kassa kaarten reserveren.

Moet ik inloggen om theaterkaarten te reserveren?
Het reserveringssysteem van Theaterhotel Almelo werkt met een inlogsysteem dat het bestellen sneller en eenvoudiger maakt. Voor ons, maar ook voor u. Hierdoor hoeft u slechts eenmaal bij het aanmaken van uw account uw gegevens in te vullen. Daarbij kunt u al uw toekomstige reserveringen en bestellingen onder elkaar zien. Met uw gegevens kunnen wij u ook snel informeren wanneer er iets wijzigt met betrekking tot de door u gereserveerde voorstellingen.

Welke bijkomende kosten kan ik verwachten bij het reserveren van een theaterkaart?

  • Servicekosten van € 1,25 per ticket met en maximum van € 12,50:
    Servicekosten dekken de kosten die betrekking hebben op onze kaartverkoop. Deze kosten omvatten de, voor gasten vaak onzichtbare, kosten, zoals: bankkosten, systeemkosten van ons reserveringsprogramma, datacommunicatiekosten, hostingkosten, verkoopkosten, personele kosten en iDEAL-kosten. Vanaf elf personen betaalt u geen servicekosten per kaartje, maar eenmalig per groep.
  • Administratiekosten van € 5,00:
    Administratiekosten dekken de kosten die betrekking hebben op een reservering die door een van onze medewerkers handmatig ingeboekt moet worden. Vrienden van het theater betalen deze kosten niet.

Welke tarieven zijn er?
Voor elke voorstelling geldt het Normaal Tarief. Daarnaast zijn er enkele andere tarieven. Wanneer deze tarieven van toepassing zijn, wordt dit vermeld bij de voorstelling.

  • CJP-prijzen: het CJP-tarief geldt alleen voor CJP-kaarthouders. Bij de kaartcontrole moet de pas getoond worden.
  • Kinderprijzen: of er een kinderprijs van toepassing is bij een voorstelling, hangt af van de producent van het stuk. Kinderprijzen gelden tot en met 11 jaar.
  • Tweederangsprijzen: in het theater hebben wij enkele tweederangsplaatsen. Deze plaatsen zijn voor de meeste voorstellingen tot twee maanden voor de voorstelling in de verkoop. Op uitdrukkelijk verzoek van het gezelschap dat die voorstelling speelt, zijn er voor enkele voorstellingen geen tweederangsplaatsen beschikbaar.

Hoe werkt de wachtlijst van een uitverkochte voorstelling?
Als een voorstelling is uitverkocht, betekent dit niet altijd dat u de voorstelling niet meer kunt bezoeken. Het komt geregeld voor dat reserveringen door andere gasten worden geannuleerd. Wanneer een voorstelling is uitverkocht, openen wij meestal een online wachtlijst. Op de online wachtlijst kunt u aangeven hoeveel kaarten u wenst. Als er kaarten vrijkomen, nemen wij als eerste contact op met de mensen die op de wachtlijst staan. U kunt zich inschrijven op deze wachtlijst op de pagina van de betreffende voorstelling, wanneer u ingelogd bent. Controleert u dan de contactgegevens die in uw account staan goed, vaak nemen wij vanwege de snelheid contact op per telefoon in plaats van per mail.

Kan ik kaarten annuleren?
U kunt uw theaterkaarten annuleren. Hieraan is een aantal voorwaarden verbonden:

  • Mogelijk tot 48 uur voor de voorstelling, de annuleringskosten zijn € 3,25 per ticket.
  • Alleen mogelijk per twee kaarten, tenzij stoelnummers gewijzigd kunnen worden.
  • Restitutie alleen in de vorm van een tegoed op uw account of een privilegepas of cadeaukaart.
  • Actiekaarten (inclusief de vroegboekkortingsactie) kunnen niet geannuleerd of omgeruild worden.

Ik wil graag een groepsreservering plaatsen, maar ik kan niet het gewenste aantal kaarten online bestellen
Voor groepsreserveringen voor het theater, kunt u contact opnemen met onze afdeling reserveringen via info@theaterhotel.nl of via 0546 803 000, keuze 2. Omdat de interactie tussen het gezelschap op het toneel en de bezoekers in de zaal zo belangrijk is in het theater, geeft een gezelschap er soms de voorkeur aan dat er niet een hele grote groep bij elkaar zit in de zaal. Wij bekijken graag met u hoe wij uw gezelschap het beste kunnen laten genieten van de voorstelling.

Zijn er op alle voorstellingen groepskortingen van toepassing?
Voor geselecteerde voorstellingen gelden groepskortingen. Informeer naar speciale regelingen voor bijvoorbeeld personeelsverenigingen bij onze afdeling marketing via marketing@theaterhotel.nl of 0546 803 000.

Hoe ontvang ik mijn tickets?
Wanneer u online uw bestelling plaatst, ontvangt u na betaling uw e-tickets als bijlage in een mail. De mail zelf of reserveringsoverzicht is niet uw ticket. Een ticket bevat altijd de door ons te scannen barcode. Hier vindt u een voorbeeld van een e-ticket. Wanneer u meerdere kaarten bestelt voor dezelfde voorstelling, staan deze samen op één ticket. Wanneer u uw kaarten bij de receptie bestelt, kunt u kiezen voor door ons geprinte tickets. Wanneer wij deze naar u op moeten sturen per post, betaalt u € 7,50 verzendkosten.

Kan ik mijn tickets op mijn mobiel laten scannen?
Het is mogelijk om uw e-ticket vanaf uw mobiel te laten scannen. Om een snelle doorstroom te garanderen willen we u verzoeken om de helderheid van je scherm (tijdelijk) zo hoog mogelijk te zetten en de barcode (QR) goed in beeld te brengen (rechtsboven op het ticket).

Waarom zijn sommige voorstellingen op basis van loting?
Enkele voorstellingen gaan via loting, meestal op verzoek van het gezelschap. Zij willen dan zo veel mogelijk gasten de kans geven kaarten te bemachtigen voor de voorstelling. U kunt zich in dit geval inschrijven op de wachtlijst van de voorstelling. U ontvangt dan op een later moment bericht of u bent in- of uitgeloot.

Hoe weet ik of ik legaal een kaartje heb gekocht?
Pas op voor websites die tickets voor een hoger bedrag aanbieden dan wij zelf doen. Soms kun je op bepaalde websites tickets voor voorstellingen of concerten kopen, waarbij het lijkt alsof u rechtstreeks bij het theater boekt. Er bestaan echter behoorlijk veel websites, die opgekochte tickets voor een hoger bedrag aanbieden. Daarbij worden dan vaak ook nog hoge servicekosten berekend. Het gaat meestal om voorstellingen van bekende cabaretiers, maar het kan voorkomen bij alle voorstellingen. Het kan bovendien ook zijn dat het om ongeldige of dubbel verkochte tickets gaat, en dat u dus geen toegang kunt krijgen tot de voorstelling.
Als u via het theater boekt, weet u in elk geval zeker dat u niet teveel betaalt en toegang heeft tot de voorstelling. Dit voorkomt teleurstellingen!

LET OP: Is een voorstelling uitverkocht en wilt u deze toch nog heel graag bezoeken? Schrijf u dan in op de wachtlijst.

Op www.weetwaarjekoopt.nl kunt u altijd nakijken of een website op de zwarte lijst staat. Hier staan bovendien ook de officiële verkooppunten vermeld, waar u veilig tickets kunt bestellen voor het juiste bedrag.